Maia

Nadin'in seyir defterine ek: "Nışantaşı'nın göbeğinde doğmuş bir İstanbul'lu olarak, Mayıs ayı benim için artık 2'sinden itibaren başlıyor. Çünkü bu şehirde, çayırda çukurda değil, şehir meydanlarında kutlanması yakışan, öyle olması icab eden bir bayramı,1 Mayıs İşçi Bayramı'nı arkamızda, Meydan'a çıkma yasağı ardından, savaş alanı tadında kutlanmasından hicap duyuyorum"

O halde bugünden itibaren bana ve hepimize "iyi aylar"... Bugün 2 Mayıs 2014...

Bakın güzelim ülkemden bir manzaraya rastladım gezintiye çıkmışken: Burası Kaş. Başka bir değişle, Kaleköy, ya da Simena, veya Likya... Benim için ise cennet vatandan bir köşe, medeniyetlerin esip geçtiği, geçerken çok izler ve en önemlisi kültür mirasları bıraktığı bir cennet köşe. Bu kendi kalinde küçük kasabadan kendi kadar küçük bir kare. Denizin ortasında bir batık duvar, duvarın üzerinde iki saksı ve bir "ev", büyük ihtimalle de bir ördek evi. 



Resmi görür görmez içimden gülmek geliyor, gülümsemek. Oysa kendime ayna tutsam suratımdan düşen bin parçadır eminim, o yüzden tutmuyorum. Bu memleketin her köşesinde, her zaman, her yerde, herkese ve her canlıya saygı ve sevgi sonsuz olduğu halde, bu köylerin hepsinden daha önce medeniyet görmüş bu kentte, İstanbul'da neden taş taş üzerinde bırakmamaya bu kadar meraklı olduğumuzu, anlamıyorum... Hem de dokunmasak, insanların sadece yürüyüş yapıp halay çekeceği bir emekçi bayramında... 

Sevgili seyirseverler, dünya insanları, dostlarım... 
Umuyorum ve diliyorum ki, gelecek günlerde, toplum bilincimizin herşeyden bağımsız olduğu, özümüze dönük, yapmaya odaklı, hoşgörünün ve saygının yeterli miktarda olduğu yapıcı günleri, hepberaber görürüz. 

Hepimize...
Tekrar...
İyi Aylar...

Sevgilerimle
Nadin Nerjan 





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mimoza Mevsiminde Mimozalı Kadın

Yüzde Yüz Zomato